شبکه بهداشت و درمان شهرستان رستم
اولین کمیته درون بخشی کاهش مرگ نوزادان و کودکان 1 تا 59 ماهه
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان رستم،اولین کمیته پیشگیری از مرگ نوزادان و کودکان 1 تا 59 ماهه با حضور معاون بهداشتی و اعضای این کمیته روز چهارشنبه 20خرداد ماه در دفتر معاونت بهداشتی شبکه بهداشت برگزار گردید.
"عادل امیری " معاون بهداشتی و رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رستم در خصوص اهمیت شاخص مرگ نوزادان، علل و شناسایی عوامل خطر بر لزوم مراقبتهای پیش از بارداری، انجام آزمایشات و مراقبتهای حین بارداری تاکید کرد.
در ادامه " پروین هاشمی" به شرح برنامه های بهداشتی تا پایان سال 1405 پرداخته گفت : پیگیری ویزیت نوزاد توسط پزشک پیگیری نوزادان بستری و مراقبت ویژه توسط کارشناس ستادی و نیروهای محیطی ، تاکید بر تغذیه با شیر مادر بخصوص برای نوزادان نارس به همراه مراقبت ویژه مادر باردار در اولویت کاری واحد بهداشت خانواده و در راستای کاهش مرگ و میر خواهد بود . هاشمی افزود: غربالگری بیماریهای دیابت، فشارخون و بهداشت دهان و دندان(جرم گیری دندانها) برای افرادی که دفترچه روستایی دارند رایگان می باشد.
پایان خبر
نظر دهید